مهندسی عمران ومعماری
 
 

 

مهندسی عمران
 

ه منبع درس زبان تخصصي مهندسي عمران كه در دانشگاه ها تدريس ميشود كتاب دكتر عزمي است ك كه براي كنكور كارشناسي ارشد هم بهترين و اصلي ترين منبع ميباشد.در ادامه شما ميتوانيد لغات درس 1تا13 اين كتاب را همراه با معني فارسي دانلود بفرماييد

دانلود لغات زبان تخصصي مهندسي عمران همراه با معني



 

 

دوستان عزيز در خدمت شما هستيم با يك پروژه كامل فولاد كه زحمت تهيه و ارسال آن را جناب مهندس محمد تقي نظري كشيده اند اين پروژه ميتواند راهنماي بسيار مناسبي براي دانشجوياني باشد كه قصد انجام پروژه فولاد خود را دارند . تمام فايل هاي نقشه و تحليل نرم افزاري و همچنين دفترچه محاسبات 170 صفحه اي آن در ادامه قابل دانلود ميباشد به نقل از نويسنده در مورد اين پروژه : پروژه مورد نظر حاصل کار بنده می باشد. این پروژه یک ساختمان را به صورت کاملا دستی و نرم افزار محاسبه و تحلیل کرده است. در طراحی دستی این پروژه مواردی استفاده شده است که در هیچ یک از پروژه ها دیده نشده است. همچنین تمام کارها با توضیحات کامل از منابع مختلف و آیین نامه ها انجام شده است. به طوری که اگر دانشجو استناد به این پروژه کند می تواند به راحتی پروژه خود را انجام دهد...

پروژه فولاد




ادامه مطلب ...


دو شنبه 6 خرداد 1392برچسب:, :: 16:37 ::  نويسنده : کورُش نصیری

 

تصاویری از 5 دریاچه رنگی جهان

در جهان دریاچه‌های بسیاری وجود دارند. اما در میان این هزاران دریاچه تنها پنج دریاچه هستند که به بنا به دلایلی آب آنها رنگی است.

 در این مطلب از بین هزاران دریاچه‌ای که در جهان وجود دارد، به سراغ 5 دریاچه خواهیم رفت که از ویژگی خاصی چون آب‌های رنگی برخوردار هستند، خصوصیتی که دیگر دریاچه‌های جهان آن را ندارند.

1- دریاچه «لاگونا» در ایالت کلورادو آمریکا


ادامه مطلب ...


دو شنبه 6 خرداد 1392برچسب:, :: 14:30 ::  نويسنده : کورُش نصیری

 

 

پنج جزیره عجیب در دنیا

جهان دارای عجایب بیشماری است اما این پنج جزیره از عجیب ترین مکانهای دنیا هستند که هنوز بسیاری از ابعاد آنها ناشناخته مانده است.

به گزارش خبرنگار مهر، این جزایر که در 5 نقطه مختلف کره زمین قرار دارند، هریک دارای یک ویژگی عجیب و منحصر به فرد هستند.


جزیره‌ای که می‌تواند از وسط جدا و مجددا ادغام شود



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 20:36 ::  نويسنده : کورُش نصیری

هدف مقاله حاضر, بیان تاثیر تاخیر بتن ریزى بر مقاومت فشارى بتن است. مسافت هاى طولانى حمل بتن موجب می شود که بتن مدتى پس از ساخت و اختلاط, در قالب ریخته شود. (این مساله در مورد بتنى که قبلا در کارگاه ساخته شده و بدلیل صرف جویی از آن استفاده می شود , نیز صادق است.) در این مطالعه آزمایشى تعیین مقاومت فشارى براى نمونه هایى که با ۰٫۵ , ۱ , ۲ و ۳ ساعت تاخیر زمانى بتن ریزى مى شوند انجام می گردد.
در پایان نتایج آزمایش با مقاومت طراحى و نیز مقاومت نمونه مبنا که با تاخیر زمانى صفر در قالب ریخته می شود مقایسه میگردد و چینن نتیجه گیرى می شود که میزان تاثیر دیرکرد زمانى, به مقاومت بتن و میزان دیرکرد بستگى دارد و بیشترین دیرکرد مجاز, متناسب با مقاومت بتن, بین یک تا دو ساعت است.

مقدمه
یکى از مشکلات حمل و نقل بتن فاصله زیاد کارخانه هاى بتن سازى ازکارگاههاى ساختمانى است . این مساله در شهرهایی که به دلیل فقدان یا کمبود کارخانه هاى بتن سازى مجبورند بتن را از کارخانه هاى واقع در شهرهاى مجاور وارد نمایند باعث میشود که بتن ساخته شده در هنگام حمل و نقل , زمان زیادى را در راه باشد.
در مسافتهاى طولانى حمل بتن , هیدراسیون سیمان و در نتیجه گیرش بتن , ممکن است در داخل بتونیر آغاز شود و در هنگام ریختن بتن در محل استفاده , کیفیت و در نتیجه مقاومت و روانى آن در حد مطلوب نباشد.
مشکل دیگر , استفاده از بتنى میباشد که از روز قبل به جاى مانده است . بتنی که هر روز ساخته میشود ممکن است تماماً در همان روز مصرف نگردد و مقدارى از ان به عنوان مازاد باقى بماند که اگر تمهیداتى براى تاخیرگیرش بتن اندیشیده شود میتوان از آن در روز بعد نیز استفاده نمود.
استانداردهای ASTM C-94 در مورد بتن اماده و ASTM C-685 براى بتن سازى با اختلاط دائمى , در مورد اثر دیرکرد بتن ریزى بر مقاومت آن بحثى نمیکنند. اخیراً در امریکا مطالعات عملى بر روى موادى اغاز شده که نوعى از ان باعث توقف کیرش بتن میشود وگیرش مجدد بتن پس از افزودن نوع دیگرى از ان مواد اغاز میگردد.
در ایران مواردى از افزودن بى رویه مقادیر آب و سیمان به عنوان راه حلهاى براى مقابله با کاهش روانى و مقاومت بتن مثاهده میشود.
در مقاله حاضر , اثر دیرکرد بتن ریزى بر مقاومت فشارى بتن , با تاخیرات زمانى نیم تا سه ساعت پس از ساخت بتن , طى آزمایشهاى مورد بررسى قرار میگیرد.

 

ادامه مطلب را بخوانید …



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 20:22 ::  نويسنده : کورُش نصیری
مقدمه
همانطور که می‌دانیم امروزه صنعت بتن نقش بسیار مهمی در ساخت و سازهای جوامع بشری ایفا می‌کند و یکی از عوامل بسیار مؤثر در سازه‌های بتنی در جهان است. در این راستا انجمن سیمان پرتلند (PCA) تحقیقاتی را به منظور استفاده از بتن در دیگر پروژه‌ها آغاز نموده؛ پس از آزمایشات و تحقیقات فراوان موفق شد به راه حل بسیار خوبی به نام بتن اسفنجی (بتن تراوا ) دست یابد. بتن اسفنجی که حاصل این دست رنج بود، توانست تحولات زیادی را در محوطه سازی‌های شهر‌های اروپا و آمریکا ایجاد کند. البته این نوع بتن هنوز در ایران جا نیفتاده، ولی امید است با تلاش مسئولین ادارات، مهندسین و متخصصین فن این بتن به منظور حفظ بیشتر محیط زیست و مقرون به صرفه بودن مورد استفاده در پروژه‌های کشورمان نیز قرار بگیرد.

لطفا ادامه مطلب را ببینید …



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 20:12 ::  نويسنده : کورُش نصیری

هلیکس در سنگاپور

پل

بقیه تصاویر در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 20:11 ::  نويسنده : کورُش نصیری

با توجه به درخواست شما عزیزان، اینبار یک نقشه با تمام جزئیاتش رو براتون آماده کردم.که توسط مهندس استیلا طراحی شده.

.

این مجموعه شامل:

  • پلان پیلوت
  • پلان طبقه همکف
  • پلان تیپ طبقات
  • پلان معماری
  • پلان شیب بندی
  • پلان موقعییت
  • نما
  • و دو برش

با زیر بنایی در حدود ۲m 325 که به ۴ واحد تقسیم شده است.

دانلود نقشه

حجم: ۳۵۱kb



پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 19:40 ::  نويسنده : کورُش نصیری

سرفصل های کنکور کارشناسی ارشد عمران

..زبان تخصصی
.. ریاضیات
.. مقاومت مصالح
.. تحلیل سازه ها
.. مکانیک خاک
.. مکانیک سیالات

توضیحات تکمیلی در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 19:38 ::  نويسنده : کورُش نصیری

مقررات ملی ساختمان مجموعه‌ای است از ضوابط فنی، اجرایی و حقوقی لازم الرعایه در طراحی، نظارت و اجرای عملیات ساختمانی اعم از تخریب، نوسازی، توسعه بنا، تعمیر و مرمت اساسی، تغییر کاربری و بهره برداری از ساختمان؛ که به منظور تامین ایمنی، بهره دهی مناسب، آسایش، بهداشت و صرفه اقتصادی تهیه شده است.

مباحث بیست گانه

مقررات ملی ساختمان در قالب بیست جلد کتاب که هر جلد مربوط به یک مبحث خاص می‌باشد منتشر شده است. مباحث عبارتند از:

برای دانلود مباحث ادامه مطلب را ببینید.



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 19:31 ::  نويسنده : کورُش نصیری

اژه نامه تخصصی ویژه مهندسی عمران Civildic

با بیش از ۱۶۰۰۰ لغت یکتای انگلیسی و ۲۶۰۰۰ معنی فارسی

قابلیت جستجوی فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی فقط با یک کلیک

کاملا هوشمند (نمایش و مشخص کننده نتایج به هنگام تایپ لغت)

سرعت بسیار بالای جستجوی لغات (مقیم در حافظه)

حجم بسیار پایین



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 19:28 ::  نويسنده : کورُش نصیری

سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران مطلبی درباره چگونگی گودبرداری ایمن و بدون خطر، تلفات و خسارات برای همسایگان و کارگران منتشر کرده است که در ادامه می‌خوانید:

اندازه کوچک قطعات زمین و فاصله عرضی صفر ساختمان‌ها از یکدیگر در بسیاری از نقاط تهران باعث شده  گودبرداری امری دلهره‌آور و نگران کننده برای مالکان ساختمان‌ها و همسایگان شود.

در سال‌های اخیر با افزایش تراکم و تعداد طبقات و نیاز به تأمین پارکینگ و سایر سطوح خدماتی در ساختمان‌ها، عمق گودبرداری  نیز بیشتر شده است. اما در بیشتر موارد از همان روش‌های سنتی که در گود‌های کم عمق گذشته استفاده می‌شود. متأسفانه بسیاری هنوز فکر می‌کنند که به کارگیری تمهیدات ایمنی لازم در گودبرداری هزینه و زمان بیهوده‌ای را به کار تحمیل می‌کند، در حالیکه گودبرداری اصولاً جزو کارهای پیچیده و بسیار خطرناک مهندسی محسوب می‌شود و به ویژه در گودهای با عمق زیادتر نیازمند بررسی‌های همه جانبه، دقت و نظارت و در نهایت صرف وقت و هزینه قابل ملاحظه‌ای است تا جان و مال مردم از این طریق به خطر نیافتد. با این حال عدم آشنایی به اصول فنی، سهل‌انگاری و یا سودجویی غیرمسئولانه منجر به ایجاد حادثه می‌شود.

در ادامه نشانه‌های یک گودبرداری سالم و یا خطرناک را می‌خوانید:



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 19:27 ::  نويسنده : کورُش نصیری

این فایل با فرمت PDF بوده و به حجم ۲٫۷ مگابایت می باشد. برای دانلود ادامه مطلب را کلیک کنید.




ادامه مطلب ...


پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 19:20 ::  نويسنده : کورُش نصیری
این طرح زیبا برنده جایزه مسابقه طراحی ساختمان اصلی نمایشگاه جهانی Expo 2010 در سنگاپور شده است. نام این طرح «ابر دیجیتالی» است و از ۳۸۶۶ مکعب مختلف با درجه شفافیت متفاوت تشکیل شده است. این مکعب ها نمادی از پیکسل های تصویر در یک نمایشگر دیجیتالی خواهند بود. ابر دیجیتالی مذکور در بالای فضایی سبز در آسمان ظاهر می شود.طراحان سعی کرده اند که در این آسمان خراش پیشرفت و توسعه سنگاپور را نشان دهند و به نظر که به خوبی از عهده این کار بر آمده اند.
Singapore’s Stunning Digital Cloud Skyscraper


دسته بندی: مطالب معماری


ادامه مطلب ...


پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 19:14 ::  نويسنده : کورُش نصیری
درباره وبلاگ


به وبلاگ خودتون خوش اومدین . امیدوارهستم با حمایت شما مهندسین محترم بتونم ازاین وبلاگ درجهت معرفی رشته مهندسی عمران ومعماری وارائه مطالب وتکنولوژی های روز دنیا موفق بوده ولحظات مفیدی از جستجو دراین وبلاگ تقدیم شما عزیزان کرده باشم. "اگر میخواهید به کوه اورست صعود کنید باید تیمی به عظمت کوه اورست داشته باشید(جان ماکسول)
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مهندسی عمران ومعماری و آدرس civilir.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 227
بازدید کل : 10557
تعداد مطالب : 101
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1